Poznań to miejscowość, która wyróżnia się profesjonalizmem działających tam firm pogrzebowych. Przez wiele lat zasięgiem działania i profesjonalizmem swoich usług zajmowała się firma, której konkurencja zarzuca monopol i utrudnianie nawet najprostszych czynności cmentarnych. Ta sytuacja ma się zmienić, a Usługi Pogrzebowe Poznań z pewnością zmienią swoje oblicze. Nadchodzący rok pokarze czy rywalizacja zakładów pogrzebowych z dotychczasowym liderem w organizowaniu ceremonii pogrzebowych w Poznaniu przyniesie tym firmą rozwój nie tylko finansowy, ale i jakościowy w świadczonych usługach pogrzebowych.
Równy dostęp do klienta, i transparentne zasady uczciwej konkurencji są ważne i wielu z Poznańskich przedsiębiorców pogrzebowych z pewnością wiąże nadzieje z obecnym i nadchodzącym rokiem 2018. Przez lata właściciele Poznańskich firm pogrzebowych składali rozmaite skargi do lokalnych władz i urzędów informując o łamaniu zasad wolnego rynku.
Każdy Zakład Pogrzebowy Poznań może chcieć osiągnąć sukces działając na kilka sposobów. Niestety znany jest przykład pewnej Poznańskiej firmy niedotrzymującej jakichkolwiek zobowiązań i regularnie zmieniającej swoją nazwę. Doszło do tego, że wiozła urnę tworząc coś na kształt konduktu na cmentarzu w otwartym bagażniku samochodu klasy A. Widoczny jest trend korzystania z narzędzia które zdążyło już w warszawie zepsuć rynek usług pogrzebowych. Poznańskie firmy zaczęły licytować się w nim kto taniej wykona swoją usługę przebijając się w „dół” o 50 zł. Nie trudno się domyślić czym kończy się takie działanie.
Jakość świadczonych usług nie tylko leci na przysłowiowy „łeb” ale sam klient utwierdza się w przekonaniu, że pogrzeb to tylko „zakopanie w dziurze” i trzeba robić to jak najtaniej. Lata budowania kultury pochówku w społeczeństwie zniszczonej po czasach komunizmu i rozwoju branży pogrzebowej na naszych oczach są niszczone. Promowanie najtańszej firmy z najtańszą usługą to jednocześnie promocja najgorszej urny, najsłabszej jakościowo trumny, ceremonii bez trębacza w najgorszym karawanie i rezygnacja z wielu tak potrzebnych czynności jak kosmetyka pośmiertna. Właściciele Zakładów Pogrzebowych nie zdają sobie sprawy, że oddając kontrole nad swoim przedsięwzięciem pośrednikowi – oddają mu część swoich pieniędzy, a w zamian wciągane są w licytacje cen prowadząca do braku zysków z tak potrzebnych dodatkowych usług około pogrzebowych. Dodatkowym smaczkiem jest wzrost kosztu reklamy Ad Words. Narzucanie wysokich budżetów reklamowych przez tzw. pośrednika podnosi również koszt tzw. kliku dla firmy działającej na danym terenie i chcącej się reklamować samodzielnie.
Warto obserwować branże pogrzebową w Poznaniu i sprawdzać w którą stronę będzie ona podążać.